Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 1 δισ. ευρώ το κόστος για τις δύο επεκτάσεις

16/5/2018 01:01    Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος
"H Θεσσαλονίκη αλλάζει. Γίνεται μία σύγχρονη και ελκυστική μεγαλούπολη, φιλική στους πολίτες, και τους επισκέπτες της, και διεκδικεί μία προνομιακή θέση στο νέο αναπτυξιακό χάρτη της Ελλάδας και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής" δήλωσε ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών, προσθέτοντας πως «με αντικειμενικότητα και ρεαλισμό, τον Νοέμβριο του 2020, η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό».

Ειδικότερα, ο κ. Μυλόπουλος, αναλύοντας το έργο και τις επεκτάσεις του, ανέφερε ότι το έργο για πρώτη φορά υλοποιείται γρήγορα, έχοντας φθάσει στο 65% της ολοκλήρωσής του, «τρέχοντας» τρεις φορές ταχύτερα την τελευταία διετία απ’ ό,τι στο παρελθόν. Όσον αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης, από αυτό έχει ήδη ολοκληρωθεί το 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου θα έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας. Σχετικά με την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, έχει ολοκληρωθεί το 55% του έργου.

Ο κ. Μυλόπουλος στο σημείο αυτό, σημείωσε ότι απορροφήθηκαν 200 εκατομμύρια ευρώ μόνο το 2017, γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική της κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, προγραμματίζονται ήδη οι επεκτάσεις του έργου: η Κυκλική Γραμμή προς τα δυτικά και η υπέργεια επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς μέχρι το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

«Η επέκταση δυτικά και ανατολικά πρέπει να γίνει με τρόπο ισορροπημένο», καθώς, όπως είπε, «δυτικά υπάρχει μια μεγάλη κοινωνική πίεση λόγω της ανάπτυξης, ενώ ανατολικά οικονομική πίεση λόγω του αεροδρομίου».

Όπως εξήγησε ο κ. Μυλόπουλος, «έχουμε βελτιώσει τη γραμμή της επέκτασης: Δυτικά, με τη χάραξη μίας ημικυκλικής γραμμής, με στόχο να τονωθούν οι μεταφορές μεταξύ των δήμων, αλλά και τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο και την ανατολική», ενώ το κόστος πρόκειται να ανέλθει συνολικά στο ένα δισεκατομμύριο.

Ανατολικά, «σχεδιάζουμε ένα έργο υπέργειο σε ύψος 5μέτρων, που θα εδράζεται επάνω σε γέφυρα, προκειμένου, να μην έχουμε το κόστος των απαλλοτριώσεων και των υπογείων έργων» ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι «έχει ξεκινήσει η διαβούλευση και για τις δύο γραμμές με τους δημάρχους των περιοχών». «Τελειώνοντας τη γραμμή το 2020, στόχος είναι να μην έχουμε καθυστερήσεις σε καμία προέκταση του μετρό», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α. Ε.

«Η Θεσσαλονίκη βλέπει για πρώτη φορά το έργο να τελειώνει. Μία τονωτική ένεση στην αυτοπεποίθηση των κατοίκων της πόλης» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Θόδωρος Παπαδόπουλος για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Το στίγμα των έργων του μετρό της Αθήνας, έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Θόδωρος Παπαδόπουλος, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών.

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε ως «πολύ σημαντική» την επέκταση της γραμμής 3, οι εργασίες της οποίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, καθώς, όπως εξήγησε, θα ενώνει το λιμάνι και το αεροδρόμιο - τις δύο βασικές πύλες εισόδου στην Αττική αλλά και στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, πρόσθεσε ότι η επέκταση θα καταστήσει τον Πειραιά σημαντικό κόμβο μετεπιβίβασης, εφόσον θα γίνει το σημείο σύνδεσης των γραμμών 1 και 3 του μετρό, του τραμ, του προαστιακού σιδηρόδρομου και του λιμανιού.

 Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, αυτή τη στιγμή, το ποσοστό της συνολικής προόδου του έργου βρίσκεται στο 67% με τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχει έχουν ολοκληρωθεί κατά 82%, και τα ηλεκτρο-μηχανολογικά έργα (Η.Μ) με την σιδηροδρομική επιδομή, κατά 35%. Η μεγάλη κατασκευαστική εκκρεμότητα του έργου, είναι επί της ουσίας ο σταθμός του Πειραιά, ο οποίος και παρουσιάζει τις μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, ανακοίνωσε πως οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) θα τεθούν λειτουργία τον Ιούνιο 2019, ενώ οι 3 τελευταίοι (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), τον Ιούνιο 2021. Η επέκταση της γραμμής 3 αναμένεται να μειώσει τη χρήση των ΙΧ κατά 23.000 σε ημερήσια βάση, ενώ κάθε μέρα υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιούνται 30.000 επιβιβάσεις. 

Επίσης, έκανε εκτενή αναφορά και στο επόμενο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό, τη γραμμή 4, που σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί στο τμήμα 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή και θα έχει μήκος 12,8 χλμ. Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, οι σταθμοί θα είναι εξοπλισμένοι με ειδικές θύρες επί των αποβαθρών, ενώ στη γραμμή θα λειτουργούν, 18 υπεραυτόματοι συρμοί. Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 1,65 δισ. ευρώ, ενώ έχει προταθεί για συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, στο πλαίσιο του ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Για την κατασκευή της γραμμής υπάρχει εγκεκριμένη δανειακή πίστωση από την ΕΤΕπ, ύψους 730 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή 4 θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργήσει συνολικά 1.500 θέσεις εργασίας. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 96 μήνες.

Η Α' Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι σε εξέλιξη, με τις προσφυγές των ενδιαφερόμενων σχημάτων να βρίσκονται υπό εξέταση από το ΣτΕ. Ο κος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε πως η διακήρυξη της επόμενης φάσης του διαγωνισμού, αναμένεται τον Ιούνιο 2018.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στην πλήρη ανάπτυξή της η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 σταθμούς, με το συνολικό κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ. 



 ΑΠΕ
Επόμενο Προηγούμενο
 

Υποχρεωτική μείωση ρεύματος: Τι ποινές θα έχουν όσοι δεν «σβήνουν τα φώτα» 5 ώρες τη μέρα

Υποχρεωτική μείωση ρεύματος: Τι ποινές θα έχουν όσοι δεν «σβήνουν τα φώτα» 5 ώρες τη μέρα

18:51 25/10/2022

Βαριές «καμπάνες» για όσους δεν συμμορφωθούν

Ξεπέρασε την Ικαρία: Το χωριό-θαύμα με τους κατοίκους που φτάνουν τα 100 επειδή τους λείπει ένα βασικό στοιχείο

Ξεπέρασε την Ικαρία: Το χωριό-θαύμα με τους κατοίκους που φτάνουν τα 100 επειδή τους λείπει ένα βασικό στοιχείο

18:50 25/10/2022

Η μακροζωία είναι ένα μυστικό που πάντα θα αποτελεί αντικείμενο έρευνας.

Εκτός από τα συν: Τα 2 αρνητικά του «Maestro» του Παπακαλιάτη που παραδέχονται όλοι

Εκτός από τα συν: Τα 2 αρνητικά του «Maestro» του Παπακαλιάτη που παραδέχονται όλοι

12:51 25/10/2022

Τα συν και τα πλην της σειράς

Η αιώνια απορία: Ο λόγος που ο Μπρους Γουίλις αρνήθηκε να φιλήσει την Άνιστον στα «Φιλαράκια»

Η αιώνια απορία: Ο λόγος που ο Μπρους Γουίλις αρνήθηκε να φιλήσει την Άνιστον στα «Φιλαράκια»

20:05 24/10/2022

Η χημεία του ηθοποιού με την πρωταγωνίστρια Τζένιφερ Άνιστον ήταν πολύ καλή στο σετ

Άσχημα μαντάτα για το «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη… (vid)

Άσχημα μαντάτα για το «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη… (vid)

20:04 24/10/2022

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επέστρεψε στα τηλεοπτικά πράγματα.

5 ώρες την ημέρα: Αυτά είναι τα 7 υποχρεωτικά μέτρα της κυβέρνησης για τη μείωση του ρεύματος

5 ώρες την ημέρα: Αυτά είναι τα 7 υποχρεωτικά μέτρα της κυβέρνησης για τη μείωση του ρεύματος

20:01 24/10/2022

Η ενεργειακή κρίση βρίσκεται στο απόγειό της

Τεστ ευφυΐας: 10 ερωτήσεις γνωστές σε όλους που μόνο 0,6% με πολύ υψηλό IQ απαντούν! Εσύ;

Τεστ ευφυΐας: 10 ερωτήσεις γνωστές σε όλους που μόνο 0,6% με πολύ υψηλό IQ απαντούν! Εσύ;

16:17 24/10/2022

Θεωρητικά όλοι μπορούν να τις απαντήσουν

Δήμος Καλαμαριάς: Πού θα διενεργούνται rapid test

Δήμος Καλαμαριάς: Πού θα διενεργούνται rapid test

15:33 24/10/2022

Δωρεάν δειγματοληπτικούς ελέγχους ταχείας ανίχνευσης covid-19

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

15:31 24/10/2022

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Δευτέρα 24 Οκτωβρίου και Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

Δήμητρα Αλεξανδράκη: Επιβεβαίωσε τον χωρισμό της με ένα σχόλιο (pic)

Δήμητρα Αλεξανδράκη: Επιβεβαίωσε τον χωρισμό της με ένα σχόλιο (pic)

13:11 24/10/2022

Λίγο καιρό πριν να περάσει τα σκαλιά της εκκλησίας ήρθε το οριστικό τέλος.

Κλασικά Έπιπλα