Πανελλαδικές - Η «αξία» των μονάδων κάθε μαθήματος

3/6/2018 10:55    Αντίστροφη μέτρηση
Για ακόμη μία χρονιά, η έναρξη του Ιουνίου σηματοδοτεί και την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν και πολλά θα εξαρτηθούν από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και το κατά πόσο θα ανταποκριθούν σε αυτόν οι υποψήφιοι, το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σε συνεργασία με τον Χρήστο Κάτσικα, εκπαιδευτικό αναλυτή, παρουσιάζει έναν σύντομο οδηγό για τον τρόπο υπολογισμού των μορίων, αλλά και την «αξία» που έχουν οι μονάδες κάθε μαθήματος, αναλόγως τη βαρύτητά του.

Υπολογισμός συνολικού αριθμού μορίων

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι ενταγμένα σε Επιστημονικά Πεδία, γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με προσέγγιση δεκάτου, των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Τι ισχύει για τα ειδικά μαθήματα

Όσον αφορά Σχολές ή Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:

Στο σύνολο μορίων του κάθε υποψηφίου (που έχει ήδη υπολογιστεί όπως αναφέρθηκε προηγουμένως) προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι:

1. Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε στην απαιτούμενη εξέταση ο υποψήφιος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα, ο βαθμός είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων. Ο μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπ' όψιν ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

2. Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία. Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση εκατοστού, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα των δύο δεκαδικά ψηφία τότε, αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα --πέραν του δεύτερου-- δεκαδικά ψηφία.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί για το ενδεχόμενο που ένας υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, καθώς σε αυτή την περίπτωση θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα θα πρέπει να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

Η «αξία» των μονάδων κάθε μαθήματος

Όπως είναι γνωστό, με το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, δεν μετράει η σχολική επίδοση στα μαθήματα της  Γ΄ Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Έτσι, οι μονάδες προκύπτουν από τις επιδόσεις στα τέσσερα (ή πέντε, κατ΄ επιλογήν) εξεταζόμενα μαθήματα.

Ο υπολογισμός της βαθμολογίας και των μορίων ανά μάθημα, ομάδα προσανατολισμού και επιστημονικό πεδίο είναι ένας πολύπλοκος γρίφος.

Στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 1,3 και 0,7 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:

- 330 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 1,3)

- 270 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,7)

- 200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων

Συνολικά, το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 6.600 μόρια, το δεύτερο μέχρι 5.400 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 20.000.

Κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 65% περισσότερο από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας και κάθε μονάδα του δευτέρου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 35% παραπάνω από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας.

Στην περίπτωση εξέτασης σε μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 0,9 και 0,4 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:

- 290 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,9)

- 240 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,4)

- 200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων

Σε αυτή την περίπτωση, συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 5.800 μόρια, το δεύτερο μέχρι 4.800 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 18.600.

 


Επόμενο Προηγούμενο
 

Ποια είναι τα ευεργετικά στοιχεία του καρπουζιού

Ποια είναι τα ευεργετικά στοιχεία του καρπουζιού

18:55 5/7/2018

βιταμίνες, μέταλλα κ αντιοξειδωτικά

Πρώτη φορά στη Βόρεια Ελλάδα - Αντιμετώπιση ΧΑΠ με ενδοβρογχικές βαλβίδες!

Πρώτη φορά στη Βόρεια Ελλάδα - Αντιμετώπιση ΧΑΠ με ενδοβρογχικές βαλβίδες!

18:39 5/7/2018

Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια

Κοζάνη: Μπλόκο της ΕΛΑΣ σε 104 κιλά χασίς

Κοζάνη: Μπλόκο της ΕΛΑΣ σε 104 κιλά χασίς

18:30 5/7/2018

συνελήφθησαν 2 άτομα

ΟΑΣΘ - Σημαντικές παραλείψεις στη διαχείριση του στόλου κατέγραψε η νέα διοίκηση

ΟΑΣΘ - Σημαντικές παραλείψεις στη διαχείριση του στόλου κατέγραψε η νέα διοίκηση

18:28 5/7/2018

συνέντευξη Τύπου

Είχε αφαιρέσει 10 εικόνες από παρεκκλήσι της Χαλκιδικής

Είχε αφαιρέσει 10 εικόνες από παρεκκλήσι της Χαλκιδικής

18:26 5/7/2018

Α.Τ. Μουδανιών

Νέο θεσμικό πλαίσιο προανήγγειλε ο υφ. Αθλητισμού Βασιλειάδης (video)

Νέο θεσμικό πλαίσιο προανήγγειλε ο υφ. Αθλητισμού Βασιλειάδης (video)

18:22 5/7/2018

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση

Η ποντιακή διάλεκτος θα διδάσκεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

Η ποντιακή διάλεκτος θα διδάσκεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

17:52 5/7/2018

από τον Σεπτέμβριο

Έρευνα της MRB: Τι λένε οι πολίτες για κόμματα, Σκοπιανό και απόφαση Eurogroup

Έρευνα της MRB: Τι λένε οι πολίτες για κόμματα, Σκοπιανό και απόφαση Eurogroup

17:47 5/7/2018

δειτε αναλυτικα

Αντιρρήσεις για τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση του Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ

Αντιρρήσεις για τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση του Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ

17:35 5/7/2018

Δήμος Θεσσαλονίκης

Ξεριζώθηκαν δέντρα και ξηλώθηκαν σκεπές από την ανεμοθύελλα στην Ημαθία

Ξεριζώθηκαν δέντρα και ξηλώθηκαν σκεπές από την ανεμοθύελλα στην Ημαθία

17:31 5/7/2018

βιντεο

Κλασικά Έπιπλα