Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία νέων ΚΤΕΟ μέσα στις... γειτονιές

19/9/2017 11:52    Σαφείς κίνδυνοι περιβαλλοντικής υποβάθμισης του αστικού ιστού
Σαφείς κίνδυνοι περιβαλλοντικής υποβάθμισης του αστικού ιστού, δημιουργίας συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού, αλλά και πλημμελών ελέγχων στα αυτοκίνητα ελλοχεύουν σε προωθούμενο Προεδρικό Διάταγμα για την αδειοδότηση νέων ΚΤΕΟ. Και αυτό παρά το γεγονός πως τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ και ΙΚΤΕΟ) που ήδη λειτουργούν έχουν δυναμικότητα τουλάχιστον υπερδιπλάσια της απαιτούμενης από το μέγεθος του στόλου των ελληνικών οχημάτων, υπογραμμίζουν κύκλοι της αγοράς.

Η αμφιλεγόμενης σκοπιμότητας μεταβολή περιλαμβάνεται σε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος «Κατηγορίες και Περιεχόμενο Χρήσεων Γης» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που προωθήθηκε για έλεγχο στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Με τη συγκεκριμένη πρόβλεψη θα επιτρέπεται πλέον τα ΚΤΕΟ να εγκαθίστανται στον κυρίως αστικό ιστό των πόλεων, δηλαδή σε χρήσεις γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου –κάτι το οποίο σήμερα απαγορεύεται– και όχι εκτός, σε ζώνες χονδρεμπορίου, βιοτεχνικές κ.λπ., όπως ισχύει έως τώρα. Είναι αυτονόητο πως ένα τέτοιο ενδεχόμενο συνεπάγεται και αύξηση των επιπέδων ρύπων, θορύβου και κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που βιώνουν οι πολίτες και αρνητική επίπτωση στις τιμές των γειτνιαζόντων ακινήτων.

Μόνον για μια περίοδο δύο ετών, κατά τα πρώτα χρόνια της απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΟ, δόθηκαν κάποιες άδειες σε περιοχές γενικής κατοικίας, αλλά ύστερα από έντονες αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών και προσεκτικότερη εξέταση των επιπτώσεων απαγορεύθηκε αυτή η δυνατότητα. Οσα είχαν αδειοδοτηθεί τότε συνεχίζουν να λειτουργούν αλλά υπό καθεστώς ημερομηνίας λήξης.

Στην Αττική λειτουργούν ήδη 40 ΚΤΕΟ, με περισσότερες από 80 γραμμές ελέγχου Ι.Χ. και 30 γραμμές ελέγχου μοτοσικλετών. Η δυναμικότητά τους είναι τριπλάσια των προσερχόμενων για έλεγχο οχημάτων με βάση τα στοιχεία του 2016. Ομως ακόμα και αν όλοι όσοι υποχρεούνται συμμορφώνονταν –κάτι που και λόγω κρίσης και λόγω της «ελληνικής ιδιοσυγκρασίας» (sic) δεν συμβαίνει– και πάλι η δυναμικότητα θα ήταν πλεονάζουσα, περίπου διπλάσια. Από τα υπάρχοντα στην Αττική ΚΤΕΟ μπορούν να γίνουν πάνω από 2 εκατομμύρια έλεγχοι ετησίως, όταν κάθε χρόνο περνούν από έλεγχο μόλις 650.000 Ι.Χ. και 80.000 μοτοσικλέτες. Ακόμα και εάν περνούσαν όλοι οι υπόχρεοι θα απαιτούνταν συνολικά μόλις 900.000 έλεγχοι. Ετσι όσοι επιχειρηματίες επένδυσαν σε αυτήν τη δραστηριότητα κινδυνεύουν τώρα να δουν όχι μόνον περισσότερο αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό από νέους επιχειρηματίες, οι οποίοι θα μπουν στην αγορά όχι με τους ίδιους όρους αλλά με πολύ ευνοϊκότερους. Και αυτό διότι οι όποιοι νέοι επενδυτές θα μπορούν, εφόσον εγκριθεί αυτή η πρόβλεψη στο Προεδρικό Διάταγμα, να εγκατασταθούν και μέσα σε περιοχές γενικής κατοικίας, σε καλύτερα δηλαδή σημεία και μάλιστα σε εκτάσεις 1,5 και όχι 4 στρεμμάτων, όπως ισχύει τώρα. Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, το μέσο κόστος της επένδυσης σε ένα ΚΤΕΟ τα τελευταία έτη διαμορφώνεται στο 1 εκατ. ευρώ.



kathimerini

Επόμενο Προηγούμενο
 

ΟΑΣΘ: Μείωση των λεωφορείων στη γραμμή

ΟΑΣΘ: Μείωση των λεωφορείων στη γραμμή "12" - Έρχονται αλλαγές σε "2"- "3" και "8"

02:02 16/5/2018

εντονες αντιδράσεις

Ο Μασούτης ''κατεβαίνει'' στην Αθήνα

Ο Μασούτης ''κατεβαίνει'' στην Αθήνα

01:52 16/5/2018

εξαγορά της αλυσίδας μάρκετ «Προμηθευτική»

Ενδείξεις κρυφού ωκεανού κάτω από την παγωμένη επιφάνεια της Ευρώπης

Ενδείξεις κρυφού ωκεανού κάτω από την παγωμένη επιφάνεια της Ευρώπης

01:21 16/5/2018

στο δορυφόρο του Δία

Πού θα υπάρξει διακοπή νερού σήμερα στη Θεσσαλονίκη

Πού θα υπάρξει διακοπή νερού σήμερα στη Θεσσαλονίκη

01:14 16/5/2018

Τετάρτη 16 Μαΐου

Εορτή του Οσίου Θεοδώρου του Ηγιασμένου

Εορτή του Οσίου Θεοδώρου του Ηγιασμένου

01:11 16/5/2018

16 Μαΐου

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

Ο καιρός σήμερα στην Καλαμαριά

01:10 16/5/2018

Τετάρτη 16 Μαιου

Θεσσαλονίκη: Ανασχηματισμό σχεδιάζει ο Μπουτάρης

Θεσσαλονίκη: Ανασχηματισμό σχεδιάζει ο Μπουτάρης

01:03 16/5/2018

"Θα αξιολογηθούν όλοι" ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών του 2019

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 1 δισ. ευρώ το κόστος για τις δύο επεκτάσεις

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο 1 δισ. ευρώ το κόστος για τις δύο επεκτάσεις

01:01 16/5/2018

Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος

Θρήνος και κατακραυγή για την σφαγή στη Γάζα

Θρήνος και κατακραυγή για την σφαγή στη Γάζα

00:58 16/5/2018

Εκπρόσωπος Παλαιστινίων: Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας

«Από τον φόβο περνάμε στην κανονικότητα»: Το βίντεο Τσίπρα με Πούτιν και Ομπάμα

«Από τον φόβο περνάμε στην κανονικότητα»: Το βίντεο Τσίπρα με Πούτιν και Ομπάμα

00:49 16/5/2018

δειτε το

Κλασικά Έπιπλα