Η Ελλάδα υπέρ της μείωσης εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα

26/6/2018 08:10    Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος
«Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στις οδικές μεταφορές είναι καίριας σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών και περιβαλλοντικών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επεσήμανε κατα την τοποθέτηση του στο Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ, ο αναπληρωτής υπουργός Σωκρατης Φάμελλος τονίζοντας ότι είναι αναγκαία η σύνδεση οικονομίας και κλίματος τόσο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όσο και για την προσαρμογή στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει μείωση  εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τουλάχιστον κατά 15% το 2025 και κατά 30% το 2030, σε σχέση με το 2021.

Ο αναπληρωτής υπουργός ζήτησε επίσης από τα κράτη μέλη της ΕΕ να δείξουν την απαιτούμενη τόλμη έτσι ώστε η Ευρώπη να παραμείνει στη πρωτοπορία της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. «Δεν είναι δυνατόν να συμφωνούμε όλοι για τον κλιματικό κίνδυνο αλλά να μην θέλουμε να κάνουμε καμία αλλαγή στην παραγωγή και στην κατανάλωση» σημείωσε.

 Ειδικότερα, για την πρόταση Ευρωπαϊκού Κανονισμού σχετικά με τη μείωση εκπομπών CO2 από καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και  ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ο Σωκράτης Φάμελλος τόνισε ότι η Ελλάδα στηρίζει τις προσπάθειες ενός πιο φιλόδοξου Κανονισμού και μιας πρότασης που θα διασφαλίζει την περιβαλλοντική ακεραιότητα του όλου εγχειρήματος.

«Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια αύξησης της φιλοδοξίας του νέου Κανονισμού», σχολίασε ο Αναπληρωτης υπουργός προσθέτοντας ότι οι συγκεκριμένοι στόχοι θα είναι και προς το συμφέρον της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, αφού θα την οδηγήσουν στην τεχνολογική πρωτοπορία για καθαρά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ανέφερε ότι η Ελλάδα θα προτιμούσε την κατάργηση της μάζας ως παραμέτρου χρηστικότητας και την αντικατάστασή της με το κριτήριο του αποτυπώματος, προκειμένου, αφενός, να υπάρχει αυξημένη χρήση τεχνολογικών λύσεων που εστιάζουν στη μείωση του βάρους των αυτοκινήτων ώστε να μην πριμοδοτούνται τα οχήματα που διαθέτουν πιο βαρείς κινητήρες και εκπέμπουν μεγαλύτερη ποσότητα οξειδίων του αζώτου.

 Σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση της περιβαλλοντικής ακεραιότητας, ο Σωκράτης Φάμελλος σημείωσε ότι η ήδη θεσμοθετημένη τοποθέτηση μετρητών κατανάλωσης καυσίμου σε όλα τα αυτοκίνητα επαρκεί για να δώσει μια ακριβή εικόνα της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια των πραγματικών εκπομπών CO2,, αποφεύγοντας λάθη του παρελθόντος.

 Αναφερόμενος σε θέματα προσαρμογής και μείωσης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, που συζητήθηκαν άτυπα, στο γεύμα του Συμβουλίου Υπουργών, ο κ. Φάμελος εστίασε στα βήματα που ήδη κάνει η Ελλάδα με την υιοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής Προσαρμογής, το 2016, τα Περιφερειακά Σχέδια Προσαρμογής που είναι υπό εκπόνηση από τις Περιφέρειες της χώρας και για την ενσωμάτωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε τομεακές πολιτικές, όπως, π.χ. στην Εθνική Στρατηγική για τα Δάση αλλά και μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Προσαρμογής, όπου γίνεται συντονισμός όλων των συναρμόδιων Υπουργείων. Ειδικότερα έδωσε ως παράδειγμα την πρόσληψη 5.066 εργαζομένων για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών αλλά και τα σχέδια πρόληψης κινδύνου πλημμύρας που είναι σε στάδιο κύρωσης αυτές τις μέρες σε όλη τη χώρα.

 Όσον αφορά στο νέο προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, 2021-2027), ο Αναπληρωτης Υπουργός εστίασε στην ανάγκη για διάκριση της χρηματοδότησης των δράσεων προσαρμογής σε σχέση με τις δράσεις μετριασμού, αλλά και στις ανησυχίες της Ελλάδας όσον αφορά στην παρακράτηση του 20% των εσόδων από το Ευρωπαικό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (EU ETS) για τη χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού. «Στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε μέρος των εσόδων από το EU ETS για να χρηματοδοτήσουμε τη Δίκαιη Μετάβαση περιοχών που σήμερα βασίζονται στο λιγνίτη, ιδρύοντας το Ταμείο με ελληνική πρωτοβουλία με αρχικά 60 εκατομμύρια ευρώ», υπογράμμισε. «Θα πρέπει η χρηματοδότηση της μετάβασης των περιοχών αυτών να είναι ευρωπαϊκή υπόθεση και να συγκροτηθεί ισχυρή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και πρωτοβουλία για τις περιοχές που εξαρτώνται σήμερα από την εργασία γύρω από το λιγνίτη και τα ορυκτά καύσιμα», σημείωσε ο Σ. Φάμελος.

 Κλείνοντας, ο Υπουργός επεσήμανε ότι απαιτείται και η προώθηση της ενσωμάτωσης των κινδύνων από την κλιματική αλλαγή και στα επιχειρηματικά σχέδια του ιδιωτικού τομέα. «Εάν δεν προωθήσουμε αυτή την ενσωμάτωση, τότε αργά ή γρήγορα ο δημόσιος τομέας θα επωμιστεί το κόστος αυτό, σε περίπτωση ζημιών της αγοράς, και αυτό πρέπει να προληφθεί», κατέληξε.



ΑΠΕ

Επόμενο Προηγούμενο
 

Ξεκινά η αναβάθμιση 85 μαχητικών F-16 στην Ελλάδα

Ξεκινά η αναβάθμιση 85 μαχητικών F-16 στην Ελλάδα

16:23 13/9/2018

ΔΕΘ

Υπό έλεγχο η φωτιά στην Βουρβουρού Χαλκιδικής

Υπό έλεγχο η φωτιά στην Βουρβουρού Χαλκιδικής

16:20 13/9/2018

από πτώση κεραυνού

Δεν θα γίνει τελικά τζαμί η Αγιά Σοφιά!

Δεν θα γίνει τελικά τζαμί η Αγιά Σοφιά!

16:12 13/9/2018

Απορρίφθηκε το αίτημα

ΕΥΑΘ: Δεν ήπιαν οι Θεσσαλονικείς μολυσμένο νερό

ΕΥΑΘ: Δεν ήπιαν οι Θεσσαλονικείς μολυσμένο νερό

16:08 13/9/2018

για το πετρέλαιο που εντοπίστηκε

Νέα σχολική χρονιά: Τι προβλέπεται για τη γονική άδεια

Νέα σχολική χρονιά: Τι προβλέπεται για τη γονική άδεια

06:56 13/9/2018

ΓΣΕΕ

Μαθήματα αγγλικών για παιδιά στην Παιδική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης

Μαθήματα αγγλικών για παιδιά στην Παιδική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης

05:02 13/9/2018

Δηλώσεις συμμετοχής

Κινητοποιήσεις για τις προσλήψεις στους δήμους με τη μέθοδο 3Κ

Κινητοποιήσεις για τις προσλήψεις στους δήμους με τη μέθοδο 3Κ

04:57 13/9/2018

«Βοήθεια στο Σπίτι»

Μπορεί μια λερωμένη πάνα μωρού να κρύβει έναν μικρό θησαυρό υγείας;

Μπορεί μια λερωμένη πάνα μωρού να κρύβει έναν μικρό θησαυρό υγείας;

04:51 13/9/2018

γράφει Πλαστικός Χειρούργος

Αναταραχή στον ΣΥΡΙΖΑ Καλαμαριάς: Αποχωρούν 4 δημοτικοί σύμβουλοι

Αναταραχή στον ΣΥΡΙΖΑ Καλαμαριάς: Αποχωρούν 4 δημοτικοί σύμβουλοι

04:36 13/9/2018

Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση

Πώς θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ έως 50% - Ποιοι θα δουν πρώτοι μείωση

Πώς θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ έως 50% - Ποιοι θα δουν πρώτοι μείωση

04:10 13/9/2018

πίνακες

Κλασικά Έπιπλα