ΟΑΣΘ - Σημαντικές παραλείψεις στη διαχείριση του στόλου κατέγραψε η νέα διοίκηση

5/7/2018 18:28    συνέντευξη Τύπου
Σημαντικές παραλείψεις ως προς την διαχείριση του στόλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) από την προηγούμενη διοίκηση διαπίστωσε η σημερινή μεταβατική διοίκηση του Οργανισμού, η οποία παρουσίασε, σε συνέντευξη Τύπου, τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της απογραφής και της έρευνας που έχει ξεκινήσει, προκειμένου να διαπιστώσει την λειτουργικότητα και τις ανάγκες που υπάρχουν.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, υποστήριξε ότι ο στόλος των λεωφορείων ήταν αντικείμενο μίας ιδιότυπης διαχείρισης, η οποία έχει δημιουργήσει σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με την ανάγκη διαφανούς αξιοποίησης των πάγιων στοιχείων του οργανισμού, ενώ άφησε αιχμές για μερίδα μετόχων και εργαζομένων που συνδέονται με το καθεστώς της προηγούμενης διοίκησης και έχουν «επιλεκτική συγγένεια με πρόσωπα της τότε κυβέρνησης, που έχουν όνομα και επίθετο».

Από την απογραφή προκύπτει ότι η νέα διοίκηση παρέλαβε έναν στόλο λεωφορείων σε πρόωρη γήρανση, που σε μεγάλο βαθμό δεν υποβάλλονταν σε συντηρήσεις, ή ανατάξεις, για διάστημα πολλών χρόνων, με αποτέλεσμα η πόλη της Θεσσαλονίκης να στερηθεί έναν σημαντικό αριθμό οχημάτων που θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες του πληθυσμού της, αλλά και να ζημιωθεί κατά εκατομμύρια ο ΟΑΣΘ από την μη αξιοποίησή του. Κατά την ίδια περίοδο που εκκρεμούσαν τέτοια θέματα διαχείρισης των λεωφορείων -παράλληλα με τους απλήρωτους εργαζόμενους- για τα έτη 2015-2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους του οργανισμού περί τα 36 εκατομμύρια ευρώ. 

Πιο συγκεκριμένα, από την απογραφή που διενεργήθηκε από γραφείο ορκωτών ελεγκτών, εμφανίζονται 622 λεωφορεία, από τα οποία διαπιστώθηκε ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εξυπηρέτηση του κοινού μόνο τα 245, ακόμη και αυτά με σημαντικά προβλήματα (σημειώνεται ότι σήμερα κυκλοφορούν στην πόλη 350 οχήματα). Σύμφωνα με άλλη επιτροπή που ορίστηκε για να καταμετρήσει τα ποσοστά ακινησίας του στόλου, για το διάστημα από 25/7/2017 έως 31/1/2018, χάθηκαν 47.446 μέρες κυκλοφορίας των λεωφορείων (προσθετικά για το κάθε όχημα). Από έγγραφα, δε, των διευθύνσεων του ΟΑΣΘ, την τελευταία περίοδο πριν την ανάληψη καθηκόντων της σημερινής διοίκησης, διαπιστώθηκε μακροχρόνια έλλειψη προληπτικής συντήρησης, ελλείψεις ανταλλακτικών και δυσκολίες προμηθειών, εξαιτίας των χρεών προς τους προμηθευτές, έλλειψη τεχνιτών για την συντήρηση και καθυστέρηση της διαδικασίας προμήθειας και ανανέωσης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των αμαξοστασίων.

«Την ίδια περίοδο που οι εργαζόμενοι παρέμεναν απλήρωτοι για τα έτη 2015, 2016 και 2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους 35,9 εκατομμύρια ευρώ. Γιατί; Ποια είναι η προτεραιότητα, αυτό είναι ένα ζήτημα προτεραιότητας» είπε ο κ.Παππάς και πρόσθεσε ότι η σημερινή διοίκηση προχώρησε και σε μία ακόμη ιστορική διαδρομή στη διαχείριση του στόλου, από την οποία προέκυψαν και άλλα στοιχεία, που εγείρουν ερωτήματα ως προς τις επιλογές της προηγούμενης διοίκησης, και για αυτό η συγκεκριμένη έρευνα θα συνεχιστεί.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι λεωφορεία που είχαν αποσβεστεί λογιστικά, ηλικίας 12 ή 15 ετών, εκποιήθηκαν είτε ως λειτουργικά (πώληση σε ΚΤΕΛ και αυτοκινητιστές) ή ως άχρηστο υλικό (scrap), «μεγάλο μέρος του οποίου σε έναν αγοραστή». Πιο ειδικά, στην περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν- αποσύρθηκαν από τον ΟΑΣΘ 399 λεωφορεία, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων (80%) ήταν ηλικίας 12 ετών. Σύμφωνα με τον Στέλιο Παππά, από την συνεργασία με την ΕΛΒΟ διαπιστώθηκε ότι τα συγκεκριμένα οχήματα θα μπορούσαν να αναταχθούν και να προσφέρουν, τουλάχιστον για μία τριετία (εγγυημένη) ή και περισσότερο, τις υπηρεσίες τους, με ένα μέσο κόστος 15.000 ευρώ ανά λεωφορείο. «Αυτό σημαίνει ότι ο στόλος (399 που αποσύρθηκαν) θα κόστιζε 6 εκατομμύρια ευρώ, προσφέροντας πάνω από 360.000 μέρες εργασίας, αν αξιοποιούνταν. Αν υπολογίσουμε ότι το κάθε λεωφορείο προσφέρει έσοδο 500-600 ευρώ ημερησίως, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν στην τριετία 180-220 εκατομμύρια ευρώ. Αντί αυτής της επιλογής επελέγη η εκποίηση. Όμως αυτή η επιλογή δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. Ήταν ένα πρόβλημα επιχειρηματικής διορατικότητας ή κάτι άλλο;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, και ξεκαθάρισε ότι τα ερωτήματα αυτά αναμένεται να απαντηθούν στο μέλλον. «Τα λεωφορεία που έχουν περάσει από τον οργανισμό ξεπερνούν τα 1.000 και πρέπει να τα δούμε ένα προς ένα, καθώς και εάν αυτές οι συναλλαγές ήταν διαφανείς ή όχι» τόνισε.



ΑΠΕ

Επόμενο Προηγούμενο
 

«Ξαφνικός θάνατος» για σειρά του ΑΝΤ1 – Η οργισμένη ανακοίνωση και οι λόγοι που οδήγησαν στο κόψιμό της

«Ξαφνικός θάνατος» για σειρά του ΑΝΤ1 – Η οργισμένη ανακοίνωση και οι λόγοι που οδήγησαν στο κόψιμό της

21:55 3/1/2024

Τέλος από το πρόγραμμα του σταθμού.

«Βρέθηκε κάτι στις αιματολογικές εξετάσεις»: Αποχώρηση-βόμβα του φαβορί λίγο πριν την πρεμιέρα του Survivor 2024

«Βρέθηκε κάτι στις αιματολογικές εξετάσεις»: Αποχώρηση-βόμβα του φαβορί λίγο πριν την πρεμιέρα του Survivor 2024

21:41 3/1/2024

Tα δυσάρεστα ανακοινώθηκαν μέσω instagram.

Μετά από 7 χρόνια είδαμε το πρόσωπό του: Αυτός είναι ο περίφημος «Δάσκαλος» του «Ρουκ Ζουκ» (Pic & Vid)

Μετά από 7 χρόνια είδαμε το πρόσωπό του: Αυτός είναι ο περίφημος «Δάσκαλος» του «Ρουκ Ζουκ» (Pic & Vid)

17:00 2/1/2024

Μία φωνή, ένας τηλεοπτικός μύθος.

«Πήγε δικός του άνθρωπος να το κάνει αυτό;»: Πρωτοφανές ξέσπασμα για τις τελευταίες μέρες του Βασίλη Καρρά

«Πήγε δικός του άνθρωπος να το κάνει αυτό;»: Πρωτοφανές ξέσπασμα για τις τελευταίες μέρες του Βασίλη Καρρά

16:40 2/1/2024

Τα είπε όλα…

Αναπάντεχο τέλος: Η επιτυχημένη ψυχαγωγική εκπομπή που ρίχνει οριστικά αυλαία μετά από 8 κύκλους

Αναπάντεχο τέλος: Η επιτυχημένη ψυχαγωγική εκπομπή που ρίχνει οριστικά αυλαία μετά από 8 κύκλους

15:36 2/1/2024

Μια εξέλιξη που κανείς δεν περίμενε.

Ήθελαν όλοι να τη δουν: Η σειρά με τα περισσότερα πειρατικά download για το 2023

Ήθελαν όλοι να τη δουν: Η σειρά με τα περισσότερα πειρατικά download για το 2023

22:24 31/12/2023

Στις δύο πρώτες θέσεις σειρές του ίδιου πρωταγωνιστή.

«Με αιχμές για Τσίπρα-Σύριζα»: Αυτό είναι το σκίτσο του Αρκά για τον Σόιμπλε που προκάλεσε αντιδράσεις (Pics)

«Με αιχμές για Τσίπρα-Σύριζα»: Αυτό είναι το σκίτσο του Αρκά για τον Σόιμπλε που προκάλεσε αντιδράσεις (Pics)

15:36 31/12/2023

Τι σχολίασε το κοινό του σκιτσογράφου.

Τρομερή γεύση, καλή τιμή: Το παραδοσιακό, γνήσιο σουβλάκι στο οποίο υποκλίνεται όλη η Αθήνα (Pics)

Τρομερή γεύση, καλή τιμή: Το παραδοσιακό, γνήσιο σουβλάκι στο οποίο υποκλίνεται όλη η Αθήνα (Pics)

16:15 30/12/2023

Ένα σουβλατζίδικο με προσωπικότητα

Βασίλης Καρράς: Η μοναδική υπόσχεση που έδωσε στο κοινό του, αλλά δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει

Βασίλης Καρράς: Η μοναδική υπόσχεση που έδωσε στο κοινό του, αλλά δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει

19:16 29/12/2023

Το ήθελε πολύ αλλά δεν μπόρεσε να το πετύχει.

Με το βαμβάκι: Η Έλενα Ακρίτα τα είπε όλα για Μπέο-Παπαρίζου με 15 κοφτερές λέξεις

Με το βαμβάκι: Η Έλενα Ακρίτα τα είπε όλα για Μπέο-Παπαρίζου με 15 κοφτερές λέξεις

16:07 29/12/2023

Τι έγραψε

Κλασικά Έπιπλα