Αυξήσεις στις χρεώσεις καρτοκινητής προωθούν οι πάροχοι

9/8/2018 09:55    Η αρχή έγινε
Σε αυξήσεις των χρεώσεών τους στην καρτοκινητή τηλεφωνία προχωρούν οι τρεις πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα.

Η αρχή έγινε από τη Vodafone, η οποία προχώρησε σε αναπροσαρμογές των τιμολογίων της τον περασμένο Ιούνιο, αναμένεται να ακολουθήσει η Cosmote στις αρχές του επόμενου μήνα και τελευταία η Wind που θα αναπροσαρμόζει τα τιμολόγια καρτοκινητής σε μια ευρεία περίοδο, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο.

Κοινή συνισταμένη των αναπροσαρμογών είναι η προσπάθεια ώθησης των καταναλωτών σε πακέτα καρτοκινητής τηλεφωνίας υψηλότερης χρέωσης.

Για παράδειγμα, η Cosmote στις αλλαγές που ήδη έχει ανακοινώσει, σημειώνει ότι σε κάθε ανανέωση αξίας κάτω των 12 ευρώ το ποσόν πλέον θα έχει ημερομηνία λήξης 60 ημερών, αντί 90 που είχε προηγουμένως.

Η Wind από την άλλη, θα προσφέρει στους χρήστες πακέτων Q επιπλέον bonus σε δεδομένα μόνον σε όσους πραγματοποιούν ανανεώσεις άνω των 12 ευρώ.

Τέλος, η Vodafone καταργεί τo πολύ χαμηλής αξίας πακέτο καρτοκινητής surf & mail 60 αξίας 3,90 ευρώ, ενώ παράλληλα ακολουθεί μια πιο αυστηρή πολιτική για κάθε ανανέωση χρόνου ομιλίας και δεδομένων που γίνεται μετά τις 11 Ιουνίου 2018.

Ολες οι ανανεώσεις της εταιρείας στα πακέτα καρτοκινητής (CU, καρτοκινητό Vodafone, Ολυμπιακός κ.λπ.) ισχύουν για 60 ημέρες, αντί 90 ημέρες που ίσχυε πριν.





Με τις κινήσεις αυτές, αλλά και την αύξηση των χρεώσεων, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θέλουν αφενός μεν να αυξήσουν τα έσοδά τους, αφετέρου να ενθαρρύνουν την υψηλότερη χρήση καρτοκινητού.

Γι’ αυτό οι περισσότερες αυξήσεις χρεώσεων συνοδεύονται με μια νέα παροχή, π.χ. μεγαλύτερο χρόνο ομιλίας ή περισσότερα δωρεάν δεδομένα. Για παράδειγμα, η Wind αυξάνει τη χρέωση για το πακέτο F2G της Wind που προσφέρει 300 λεπτά προς όλους και 200 λεπτά προς Wind/Q, από 6,0 σε 7,0 ευρώ, αλλά συνοδεύεται με επιπλέον πακέτο δεδομένων 100 Mb που ισχύει για 30 ημέρες.
 
Επίσης, η Cosmote αυξάνει τη χρέωση του φοιτητικού πακέτου What’s Up από 6 σε 7 ευρώ. Το πακέτο μέχρι σήμερα προσφέρει 1.000 λεπτά και 400 Mb για ένα μήνα, ενώ μετά την αναπροσαρμογή της χρέωσης τα δωρεάν δεδομένα θα ανέλθουν σε 600 Mb.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιχειρούν να ξεκαθαρίσουν τις βάσεις πελατών τους από τους χαμηλής κατανάλωσης πελάτες. Η αλήθεια είναι ότι οι εταιρείες μέχρι πρόσφατα επιχειρούσαν να διατηρήσουν ένα μεγάλο πελατολόγιο, με οποιαδήποτε έσοδο και αν συνέβαλε κάθε πελάτης.

Ειδικά στην καρτοκινητή, η μέση χρέωση ανά μήνα είχε υποχωρήσει κάτω από 3 ευρώ, γεγονός που επηρέαζε δυσμενώς το μεικτό μέσο μηνιαίο έσοδο, συμπεριλαμβανομένου των συμβολαίων κινητής τηλεφωνίας. Ετσι, το μεικτό μηνιαίο έσοδο (ARPU) έχει μειωθεί κάτω από τα 10 ευρώ τον μήνα και τώρα γίνεται προσπάθεια εξυγίανσης των πελατολογίων των εταιρειών.

Mόνον η Vodafone τους τελευταίους 18 μήνες έχει διαγράψει περισσότερους από 600.000 πελάτες, κυρίως καρτοκινητής τηλεφωνίας. Πάντως, οι αυξήσεις των χρεώσεων συνδέονται και με το βαρύ επενδυτικό πρόγραμμα των εταιρειών που αφορά τα ευρυζωνικά δίκτυα κινητής.

Καθώς στα επόμενα ένα έως δύο έτη ολοκληρώνονται οι επενδύσεις στα δίκτυα 4ης γενιάς και η βιομηχανία θα αρχίσει να κινείται για την ανάπτυξη δικτύων 5ης γενιάς, η αγορά αναζητά τρόπους χρηματοδότησης των επενδύσεων.

Στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι όσο οι αγορές παραμένουν κλειστές για τις ελληνικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών (και όχι μόνο), οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα στηρίξουν τη δημιουργία των νέων σύγχρονων δικτύων, τόσο στην κινητή όσο και στη σταθερή όπου πλέον, όλες οι εταιρείες έχουν δραστηριότητες.

Τέλος, φαίνεται ότι έπειτα από μια δεκαετία και πλέον σφοδρού ανταγωνισμού, οι επιχειρήσεις του κλάδου χαμηλώνουν τους τόνους αντιπαράθεσης και αναζητούν τρόπους εξυγίανσης των οικονομικών τους.



kathimerini

Επόμενο Προηγούμενο
 

Εδώ θα φανούν οι γνώσεις σου: Θα απαντήσεις σωστά στο κουίζ- πρόκληση που κερδίζεις ένα φούρνο μικροκυμάτων MORRIS;

Εδώ θα φανούν οι γνώσεις σου: Θα απαντήσεις σωστά στο κουίζ- πρόκληση που κερδίζεις ένα φούρνο μικροκυμάτων MORRIS;

13:38 7/12/2022

Εδώ θα φανούν οι γνώσεις σου

Στις ΗΠΑ θα ετοιμαζόταν για Emmy και Χρυσή Σφαίρα: Ο καλύτερος ηθοποιός στην ελληνική τηλεόραση φέτος

Στις ΗΠΑ θα ετοιμαζόταν για Emmy και Χρυσή Σφαίρα: Ο καλύτερος ηθοποιός στην ελληνική τηλεόραση φέτος

13:37 7/12/2022

Και με συμμετοχή σε δύο σίριαλ που πάνε πολύ καλά στην τηλεθέαση

Στις 11 Δεκεμβρίου η Καλαμαριά ανάβει το χριστουγεννιάτικο δέντρο της

Στις 11 Δεκεμβρίου η Καλαμαριά ανάβει το χριστουγεννιάτικο δέντρο της

12:46 7/12/2022

Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες στον Δήμο Καλαμαριάς

Φιλιώ Χαϊδεμένου «Η Μικρασιάτισσα» – Εργαστήρι Θεατρικής Δημιουργίας

Φιλιώ Χαϊδεμένου «Η Μικρασιάτισσα» – Εργαστήρι Θεατρικής Δημιουργίας

12:42 7/12/2022

Tο Εργαστήρι Θεατρικής Δημιουργίας του Δήμου Καλαμαριάς

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

12:41 7/12/2022

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Τετάρτη 07 Δεκεμβρίου και Πέμπτη 08 Δεκεμβρίου 2022

Quizy γνώσεων: Κάνε πρώτος το 10/10 και κέρδισε σεσουάρ & συσκευή για μπούκλες Philips

Quizy γνώσεων: Κάνε πρώτος το 10/10 και κέρδισε σεσουάρ & συσκευή για μπούκλες Philips

20:50 6/12/2022

Είναι πιο εύκολο απ’ ό,τι νομίζεις.

20 χρόνια μετά: Τη Λίλα Θεοτοκάτου του Ακρως Οικογενειακόν δεν την αναγνωρίζει σήμερα ούτε ο Γιάννης Μπέζος

20 χρόνια μετά: Τη Λίλα Θεοτοκάτου του Ακρως Οικογενειακόν δεν την αναγνωρίζει σήμερα ούτε ο Γιάννης Μπέζος

18:54 6/12/2022

Πέρασαν 20 χρόνια

Κουίζ για διάνοιες: Αν απαντήσεις σωστά και γρήγορα σε αυτές τις 10 ερωτήσεις τόσο το IQ σου είναι απ’ τα πιο υψηλά στην Ελλάδα

Κουίζ για διάνοιες: Αν απαντήσεις σωστά και γρήγορα σε αυτές τις 10 ερωτήσεις τόσο το IQ σου είναι απ’ τα πιο υψηλά στην Ελλάδα

16:52 6/12/2022

Θα τα καταφέρεις;

Quizy αθλητικών: 10 απλές ερωτήσεις

Quizy αθλητικών: 10 απλές ερωτήσεις

13:52 6/12/2022

Quizy αθλητικών

9/10 αγνοούν το ψυχολογικό τρικ: Εσύ γνωρίζεις γιατί τα super market δεν έχουν παράθυρα;

9/10 αγνοούν το ψυχολογικό τρικ: Εσύ γνωρίζεις γιατί τα super market δεν έχουν παράθυρα;

13:49 6/12/2022

Το έξυπνο κόλπο που παίζει με την ψυχολογία του καταναλωτή

Κλασικά Έπιπλα