Εντός του έτους οι προετοιμασίες για την επέκταση του Μετρό

24/8/2018 09:48    πρόδρομες εργασίες
Εντός του έτους θα ξεκινήσουν οι προετοιμασίες και οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, επισήμανε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

«Πιστεύω ότι (θα αρχίσουν) μέσα στον χρόνο. Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τη χωροθέτηση των σταθμών, από την ενημέρωση που έχω είναι ότι σε δύο-τρεις περιπτώσεις μόνο δεν έχει συμφωνηθεί η ακριβής χωροθέτησή τους και υπάρχουν ακόμη προβλήματα, αλλά θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσουμε τις πρόδρομες εργασίες για τους σταθμούς της επέκτασης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι η επέκταση του Μετρό αφορά πρώτα στη δυτική πλευρά της πόλης και στη συνέχεια προς το αεροδρόμιο. 

«Επιτέλους η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό και το 2019, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα μπει σε δοκιμαστική λειτουργία», τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Απ’ ό,τι μπορεί να δει κανείς, αρκετοί σταθμοί είναι στην ολοκλήρωσή τους και σε λίγο θα ανοίξουν στο κοινό για να μπορεί να τους δει, ο σταθμός και το μηχανοστάσιο προχωρούν κανονικά, όπως και οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και προετοιμάζουμε πλέον την επόμενη φάση, που είναι η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι πρόδρομες εργασίες πρώτα στη δυτική Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια προς το αεροδρόμιο».

«Ο γηρασμένος στόλος βασικό πρόβλημα του ΟΑΣΘ»

Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο κ. Σπίρτζης επισήμανε, μεταξύ άλλων, πως «το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή είναι ο γηρασμένος στόλος του, ένας στόλος που έπρεπε να έχει ανανεωθεί εδώ και δεκαετίες και να πληθύνει γιατί είναι το μόνο μέσο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη».

«Αυτό που έχουμε φροντίσει», πρόσθεσε, «είναι να υπάρχει ανανέωση του στόλου -γιατί δεν βρήκαμε ένα ευρώ είτε στα ταμεία του ΟΑΣΘ, είτε στα ταμεία του κράτους και για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης για ανανέωση του στόλου- αυτό όμως που θα κάνουμε αυτή τη φορά είναι ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο στο πώς θα γίνει η ανανέωση, τι τύχη θα έχει, ποιοι θα τον συντηρούν, τι ακριβώς θα γίνεται με τα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη».
Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου, ο υπουργός υπογράμμισε πως «από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί και στη Θεσσαλονίκη το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορούμε να εφαρμόσουμε το ζωνικό σύστημα, να πληρώνει κάποιος πολίτης ανάλογα με την απόσταση που πηγαίνει».

Ο υπουργός ανέφερε ακόμα ότι «το μοντέλο πρέπει να αλλάξει τελείως, πρέπει ο αστικός σχεδιασμός και οι αστικές συγκοινωνίες να αντιμετωπιστούν στο σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης μαζί με έναν ενιαίο σχεδιασμό τόσο για τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης όσο και για το Μετρό και τις διάφορες φάσεις που θα λειτουργεί».

Δίκαιες οι αντιδράσεις για τα πλευρικά διόδια στην Εγνατία

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις πολιτών αλλά και δημάρχων για τη λειτουργία πλευρικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ο κ. Σπίρτζης σχολίασε: «Έχουν απόλυτο δίκιο γιατί χρησιμοποιήθηκε και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη ένα κομμάτι οδοποιίας που πληρώθηκε από τον ελληνικό λαό για να μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή άλλων έργων, άλλων παραχωρήσεων σε κάποιες τιμές και με κάποιους όρους που δεν είχαν καμία σχέση με την ελληνική κοινωνία ή με τις δυνατότητες που έχουν οι πολίτες για να μετακινηθούν».

Αυτό που είναι αυταπόδεικτο -συνέχισε ο υπουργός- είναι ότι «δυστυχώς και το ΤΑΙΠΕΔ και όσοι είχαν προγραμματίσει αυτήν την ιδιωτικοποίηση, την παραχώρηση της Εγνατίας, κινήθηκαν στο ίδιο και σε χειρότερο μοντέλο παραχώρησης από τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητόδορμων της χώρας».

«Όλοι γνωρίζουν ότι κάθε δίμηνο-τρίμηνο είχαμε διαπραγμάτευση και διαφωνία με τους θεσμούς για την Εγνατία και όλοι γνωρίζουν ότι ακόμα και την τελευταία στιγμή -παρότι ήταν συμφωνημένο - επιχειρήθηκε να εξαιρεθεί η Εγνατία από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα των διοδίων, που η δική μας κυβέρνηση προχωρά για υλοποίηση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας», επισήμανε ο υπουργός.

Είπε ακόμα πως «θα είναι καλό και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να κάνει εκείνες τις απαραίτητες διεργασίες, διάλογο, μελέτες για να είναι τεκμηριωμένες προς το ΤΑΙΠΕΔ, για να αποδείξει ότι το να εγκατασταθούν οι κλασικοί σταθμοί διοδίων που γνωρίζουμε σε διάφορες περιοχές και κυρίως κοντά στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης είναι κάτι που μάλλον δεν είναι το βέλτιστο σχέδιο και σενάριο που πρέπει να έχει κανείς και για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και για την κυκλοφορία και για λόγους εισόδου».

«Πρέπει δηλαδή να γίνει ένας άλλος σχεδιασμός, μια άλλη αντιμετώπιση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, αλλά είναι στην ευχέρεια του ΤΑΙΠΕΔ και όχι στην ευχέρεια της ελληνικής κυβέρνησης, που δεσμεύθηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και για τη χωροθέτηση των σταθμών διοδίων και για το ύψος των διοδίων που έχουν βάλει στην Εγνατία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.




Επόμενο Προηγούμενο
 

Την ήξεραν και μικρά παιδιά: Η ατάκα-σήμα κατατεθέν του Καρρά που δεν άλλαξε ποτέ όπου κι αν εμφανίστηκε

Την ήξεραν και μικρά παιδιά: Η ατάκα-σήμα κατατεθέν του Καρρά που δεν άλλαξε ποτέ όπου κι αν εμφανίστηκε

19:29 27/12/2023

Όποιος δεν την ήξερε σημαίνει ότι δεν ήξερε και τον Καρρά.

Ηλεκτρονική Διαβούλευση Προσχεδίου μέτρων/ παρεμβάσεων ΣΒΑΚ Δήμου Καλαμαριάς

Ηλεκτρονική Διαβούλευση Προσχεδίου μέτρων/ παρεμβάσεων ΣΒΑΚ Δήμου Καλαμαριάς

14:19 27/12/2023

«Συν-σχεδιάζουμε την πόλη μας …»

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

14:05 27/12/2023

Τετάρτη 27/12 και Πέμπτη 28/12

Μείον 87 κιλά, καμιά σχέση με τη μουσική: Έτσι είναι σήμερα ο «Πρύτανης» από τα Ημισκούμπρια (vid)

Μείον 87 κιλά, καμιά σχέση με τη μουσική: Έτσι είναι σήμερα ο «Πρύτανης» από τα Ημισκούμπρια (vid)

13:58 27/12/2023

Άλλαξε τελείως χώρο δουλειάς.

«Απογείωσε» το κοινό: Η τελευταία τηλεοπτική εμφάνιση του Βασίλη Καρρά ήταν αντάξια του μεγαλείου του (vid)

«Απογείωσε» το κοινό: Η τελευταία τηλεοπτική εμφάνιση του Βασίλη Καρρά ήταν αντάξια του μεγαλείου του (vid)

13:57 27/12/2023

Απλά… Βασίλης.

«Στη Θεσσαλονίκη ξέρουν γιατί»: Το τραγούδι που είπε μόνο 1 φορά ο Καρράς και δεν το τραγούδησε ποτέ ξανά

«Στη Θεσσαλονίκη ξέρουν γιατί»: Το τραγούδι που είπε μόνο 1 φορά ο Καρράς και δεν το τραγούδησε ποτέ ξανά

03:08 26/12/2023

Κι υπήρχε λόγος γι’ αυτό

Katken on fire: Τρέλανε κόσμο η Κατερίνα Καινούργιου με το κόκκινο strapless της (Vid)

Katken on fire: Τρέλανε κόσμο η Κατερίνα Καινούργιου με το κόκκινο strapless της (Vid)

13:26 25/12/2023

Πιο εντυπωσιακή από ποτέ

«Είμαι πολυτάλαντη και…»: Η Τραϊάνα Ανανία εξηγεί το «πρόβλημα» που αντιμετωπίζει εδώ και 15 χρόνια (Vid)

«Είμαι πολυτάλαντη και…»: Η Τραϊάνα Ανανία εξηγεί το «πρόβλημα» που αντιμετωπίζει εδώ και 15 χρόνια (Vid)

18:46 24/12/2023

Και μήπως, εδώ που τα λέμε, έχει δίκιο;

Ανατροπή λόγω συνεργατών: Αυτή είναι η οριστική απόφαση του Νότη Σφακιανάκη για την επιστροφή του στις πίστες

Ανατροπή λόγω συνεργατών: Αυτή είναι η οριστική απόφαση του Νότη Σφακιανάκη για την επιστροφή του στις πίστες

18:38 24/12/2023

Πόσο κοντά είναι η μεγάλη επιστροφή.

Σάρωσαν, αλλά σταματάνε: Οι 4 ελληνικές σειρές που τελειώνουν φέτος

Σάρωσαν, αλλά σταματάνε: Οι 4 ελληνικές σειρές που τελειώνουν φέτος

16:05 23/12/2023

Σε όλα υπάρχει ένα τέλος.

Κλασικά Έπιπλα